ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه

ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه

ارزیابی عملکرد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه
شاخص های ارزیابی عملکرد 360 درجه
روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه
مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد مدیران با روش 360 درجه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه

 

 

 

 

چکیده

هدف پژوهش حاضر ارزیابی عملکرد مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با استفاده از بازخورد 360 درجه بود. در این پژوهش دانشجویان رشته تربیت بدنی به عنوان زیردستان، روسای دانشکده‌های تربیت بدنی به عنوان بالادستان، اساتید دروس تخصصی تربیت بدنی به عنوان همتایان و مدیران گروه تربیت بدنی (خود ارزیابی) جامعه پژوهش حاضر را تشکیل دادند. روش نمونه‌گیری پژوهش حاضر جهت انتخاب مدیران و مدیران ارشد از نوع کل شمار بود و روش نمونه‌گیری جهت انتخاب دانشجویان و اساتید به صورت تصادفی بود (96 (N=. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. 

 

در این پرسشنامه 40 ویژگی مدیر در قالب چهار عامل اصلی مهارت‌های مدیریتی، مهارت‌های فنی، ویژگی‌های اجتماعی و ویژگی‌های شخصیتی به صورت جمله خبری و در مقایس پنج ارزشی لیکرت تدوین شده بود. در پژوهش حاضر پایایی کلی این پرسشنامه 97/0 بدست آمد. روش آماری این پژوهش شامل آمار توصیفی و استنباطی بود که از آمار توصیفی برای رسم جداول فراوانی و نمودارها استفاده شد. در قسمت آمار استنباطی از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی شفه استفاده گردید. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که تفاوت معناداری بین نتایج ارزیابی گروه های مورد بررسی در خصوص مهارت‌های مدیریتی و فنی و ویژگی‌های اجتماعی و شخصیتی در سطح معناداری 001/0 وجود دارد. در نهایت با شناسایی نقاط کور رفتار مدیران و همچنین نقاط قوت و ضعف آنان پیشنهادهایی برای بهینه سازی رفتار آن‌ها ارائه شد.

 

 

 

واژه های کلیدی: 

مهارت‌های مدیریتی

مهارت‌های فنی

ویژگی‌های اجتماعی

ویژگی‌های شخصیتی

بازخورد 360 درجه

 

 

 

 

 

 ‌تعریف مساله

امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه‌های بسیار زیادی به اشکال مختلف با آن سروکار دارند؛ برخی از مردم ورزشکار حرفه‌ای هستند و گروهی ورزشکار آماتور؛ گروهی طرفدار و علاقه‌مند به ورزش و دیدن برنامه‌ها و نمایشات ورزشی بوده و عده‌ای نیز از راه ورزش امور خویش را می‌گذرانند. با افزایش چشمگیر نقش ورزش در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی کشورها، پیشرفت در زمینه ورزش به یکی از الویت‌های استراتژیک برنامه‌ریزان در کشورهای دنیا تبدیل شده است (جکسون و پالمر، 1380).

 

مدیران ورزشی، به عنوان بازوهای اجرایی تشکیلات ورزش کشورها با اهداف تعمیم و گسترش ورزش همگانی و قهرمانی، متولی رشته‌های ورزشی مربوط به خود هستند و وظیفه سیاست‌گذاری، خط‌مش گذاری و تعیین استراتژی را در رشته‌های ورزشی مربوط به خود بر عهده دارند. یکی از اهداف مدیران در سازمان‌های ورزشی، مانند هر سازمان دیگری، رسیدن به حداکثر کارآیی، اثربخشی و بهره‌وری است که بخشی از آن از طریق کسب افتخارات بین‌المللی محقق خواهد شد.

 

اثربخشی یک سازمان به عوامل متعددی بستگی دارد که بدون شک مهمترین آن‌ها نیروی انسانی است. در دانشگاه‌ها یکی از منابع انسانی که نقش برجسته‌ای در موفقیت دانشگاه دارد مدیران ورزشی، بویژه مدیران ورزشی ملی هستند که کوچکترین تصمیم آن‌ها می‌تواند عملکرد کل دانشگاه را در زمینه تربیت بدنی و ورزش‌های همگانی و قهرمانی تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به اینکه کارکنان جهت رفع و جبران کاستی‌های گذشته، همچنین کشف توانایی‌های خود، به اطلاع از انتظارات دانشگاه در مورد خود و میزان عملکرد خود نیاز دارند، ارزیابی عملکرد نیروی انسانی فرآیندی بسیار ارزشمند است. مدیران کلاسیک ارزیابی را به منظور کنترل کار کارکنان انجام می‌دادند، اما امروزه هدف از ارزیابی، راهنمایی و ارشاد کارکنان برای مشارکت گروهی به منظور افزایش اثربحشی و کارایی است (دهقان قهفرخی، 1387).

 

مدیر اگر دریابد که دیگران درباره رفتارها، تصمیم‌گیری‌ها و الگوهای ارتباطی او چگونه می‌اندیشند و چگونه وی را ارزیابی می‌کنند (ارزیابی دیگران) می‌تواند نظرات بازخوردی آنان را با نتایج ارزشیابی شخصی خود (خود ارزیابی) سنجیده و برنامه خود بهینه‌سازی مناسبی برای بهبود عملکرد خویش تدارک ببیند. ارزیابی 360 درجه، به عنوان یکی از ابزارهای جدید ارزیابی عملکرد، با گردآوری اطلاعات از ذینفعان متفاوتی که با مدیر در ارتباط هستند، می‌تواند به مدیر در این زمینه کمک کند.

 

بازخورد 360 درجه یک روش مناسبی در زمینه توسعه کیفیت رهبری و مدیریت توسعه است. این فرآیند، سیکل کاملی است که خلاصه بازخوردی از همه افراد (سرپرستان، زیردستان و همکاران) در مورد جنبه‌های مختلف سبک رهبری و مدیریت و عملکردشان ارائه می‌کند. بعضی از سازمان‌ها بازخورد را برای یک بخش از سازمان و به طور سیستماتیک انجام می‌دهند. بازخورد به افراد کمک می‌کند تا ادراک خود را در مورد محیط کاریشان، با ادراک ارزیابی‌کنندگان مهم مقایسه کنند. این ارزیابی‌کنندگان می‌تواند شامل همکاران، زیردستان، مدیران و حتی مشتریان، عرضه‌کنندگان و اعضای اتحادیه باشند. سیستم‌های بازخورد 360 درجه به دلیل رواج ساختارهای تیمی و سازمانی مسطح‌تر و همچنین در واکنش به مشکلاتی که با سیستم‌های مدیریت عملکرد سنتی وجود داشته، توسعه یافته است. تعاریف مختلفی از این فرآیند ارائه شده است. به طور کلی بازخورد 360 درجه یا بازخورد چند منبعی، یک رویکرد ارزیابی عملکرد است که بر داده‌های جمع‌آوری شده از سرپرستان، همکاران، زیردستان، مشتریان و عرضه کنندگان تکیه دارد (مک‌کارتی، 2001). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول کلیات تحقیق 1

1-1- ‌تعریف مساله 2

1-3- ضرورت و اهمیت پژوهش 6

1-4- اهداف پژوهش 8

1-5- فرضیات پژوهش 9

1-6- محدودیت های پژوهش 10

1-7- پیش فرض‌های پژوهش 11

1-8- قلمرو پژوهش 11

1-9- تعاریف واژه‌ها و اصطلاحات 12

 

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق 11

2-1- مقدمه 12

2-2- مدیر کیست؟ مدیریت چیست؟ 13

2-3- وظایف مدیریتی 14

2-3-1- برنامه‌ریزی 16

2-3-2- سازماندهی 17

2-3-3- تأمین نیروی انسانی 18

2-3-4- هدایت 19

2-3-5- کنترل 19

2-4- مهارت‌های مدیریتی 20

2-4-1- مهارت‌های ادراکی 21

2-4-2- مهارت‌های میان فردی یا انسانی 23

2-4-3- مهارت فنی 24

2-5- نقش‌های مدیریتی 26

2-5-1- نقشهای انسانی یا میان فردی 27

2-5-2-  نقشهای اطلاعاتی 27

2-5-3- نقش‌های تصمیمی 28

2-6- ویژگی‌های مدیران موفق 28

2-7- ارزیابی عملکرد مدیران 32

2-8- ارزیابی عملکرد 37

2-9- تعریف ارزیابی عملکرد 37

2-10-تعریف ارزیابی عملکرد 38

2-11- منابع ارزیابی عملکرد 38

2-12- فرآیند ارزیابی عملکرد 43

2-13- رویکرد سنتی و جدید ارزیابی عملکرد 44

2-14- بازخورد 360 درجه 45

2-15- سطوح بازخورد 360 درجه 48

2-16- روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجه 50

2-17- اهداف بازخورد 360 درجه 51

2-18- اهمیت درخواست بازخورد 53

2-19- مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه 55

2-20- خصوصیات ارزشیابی کننده 56

2-21- مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه 57

2-23- پیشینه تحقیق 58

2-23-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 58

2-22-2- تحقیقات انجام شده خارج کشور 64

 

فصل سوم روش‌شناسی تحقیق 56

3-1- مقدمه 57

3-2- روش پژوهش 57

3-3- جامعه آماری 57

3-4- نمونه و روش نمونه‌گیری 58

3-5- فرآیند اجرای پژوهش 58

3-6- متغیرهای پژوهش 59

3-7- ابزار اندازه‌گیری 61

3-7-1- روایی آزمون 62

3-7-2- پایایی آزمون 62

3-8- روش جمع‌آوری اطلاعات 63

3-9- روش‌های آماری 63

 

فصل چهارم نتایج و یافته‌های تحقیق 62

4-1- مقدمه 63

4-2- یافتههای توصیفی 63

4-2-1- وضعیت سن دانشجویان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 63

4-2-2- مقطع تحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 64

4-2-3- وضعیت سن اساتید دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 64

4-2-4- وضعیت تحصیلات اساتید دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 65

4-2-5- سابقه تدریس اساتید دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 66

4-2-6- سن مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 66

4-2-7- وضعیت تحصیلات مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 67

4-2-8- سابقه مدیریت مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 68

4-2-9- سابقه کار مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 68

4-2-10- سن مدیران عالی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 69

4-2-11- وضعیت تحصیلات مدیران عالی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 70

4-2-12- سابقه مدیریت مدیران عالی دانشگاههای استان خراسان رضوی 70

4-2-13- سابقه کار مدیران عالی دانشگاههای استان خراسان رضوی 71

4-3- بررسی وضعیت طبیعی بودن دادهها 72

4-4- یافتههای استنباطی 73

4-4-1- آزمون فرض اول 73

4-4-2- آزمون فرض دوم 78

4-4-3- آزمون فرض سوم 82

4-4-4- آزمون فرض چهارم 86

4-4-5- آزمون فرض پنجم 90

 

فصل پنجم بحث و نتیجه‌گیری 85

5-1- مقدمه 86

5-2- خلاصه تحقیق 86

5-3- بحث و نتیجه گیری 88

5-4- پیشنهادات برخاسته از تحقیق 92

5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آینده 93

منابع 92

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول و اشکال….

شکل 2-1. ارزیابی چند منبعه 34

شکل 2-2. فرآیند ارزیابی عملکرد 34

جدول 2-1. تفاوت سیستم‌های ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن 35

شکل 3-1. فرآیند اجرای تحقیق 58

جدول 3-1. متغیرهای پژوهش 59

جدول 3-2. ضرایب پایایی آزمون 60

جدول 4-1. سن دانشجویان 63

جدول 4-2. مقطع تحصیلی دانشجویان 64

جدول 4-3. سن اساتید 64

جدول 4-4. وضعیت تحصیلات اساتید 65

جدول 4-5. سابقه تدریس اساتید 65

جدول 4-6. سن مدیران گروه‌های تربیت بدنی 66

جدول 4-7. وضعیت تحصیلات مدیران گروه‌های تربیت بدنی 66

جدول 4-8. سابقه مدیریت مدیران گروه‌های تربیت بدنی 67

جدول 4-9. سابقه کار مدیران گروه‌های تربیت بدنی 67

جدول 4-10. سن مدیران عالی 68

جدول 4-11. وضعیت تحصیلات مدیران عالی 68

جدول 4-12. سابقه مدیریت مدیران عالی 69

جدول 4-13. سابقه کار مدیران عالی 69

جدول 4-14. نتایج آزمون کلموگروف ـ اسمیرنف برای بررسی وضعیت طبیعی بودن داده‌ها در پرسشنامهها 70

جدول 4-15. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها در خصوص مهارت‌های مدیریتی 71

جدول 4-16. نتایج آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 71

جدول 4-17. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 72

جدول 4-18. نتایج آزمون کراسکال‌ولیس جهت مقایسه شاخص‌های مهارت‌های مدیریتی 72

جدول 4-19. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروهها در شاخصهای مدیریتی 73

جدول 4-20. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخصهای مهارت‌های مدیریتی از دیدگاه گروه‌ها 73

جدول 4-21. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها در خصوص مهارت‌های فنی 74

جدول 4-22. نتایح آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 74

جدول 4-23. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 75

جدول 4-24. نتایج آزمون کراسکال‌ولیس جهت مقایسه شاخص‌های مهارت‌های فنی 75

جدول 4-25. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروهها در شاخصهای فنی 76

جدول 4-26. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخص‌های مهارت‌های فنی از دیدگاه گروهها 76

جدول 4-27. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها در خصوص مهارت‌های اجتماعی 77

جدول 4-28. نتایح آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 77

جدول 4-29. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 78

جدول 4-30. نتایج آزمون کراسکال‌ولیس جهت مقایسه شاخصهای مهارت‌های اجتماعی 78

جدول 4-31. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروه‌ها در شاخصهای اجتماعی 79

جدول 4-32. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخصهای مهارت‌های اجتماعی از دیدگاه گروه‌ها 79

جدول 4-33. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها در خصوص ویژگی‌های شخصیتی 80

جدول 4-34. نتایح آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 80

جدول 4-35. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 81

جدول 4-36. نتایج آزمون کراسکال‌ولیس جهت مقایسه شاخصهای مهارت‌های شخصیتی 81

جدول 4-37. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروهها در شاخص‌های شخصیتی 82

جدول 4-38. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخص‌های ویژگی‌های شخصیتی از دیدگاه گروهها 82

جدول 4-39. میانگین امتیاز ارزیابی کلی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها 83

جدول 4-40. نتایج آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی کلی 83

جدول 4-41. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 84

 

 

 

مبانی نظری بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

مبانی نظری بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن کیفیت درک شده برند ارزش درک شده برند سبز ارزش ویژه برند سبز ابعاد ارزش ویژه برند سبز مبانی نظری عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز تاثیر…

پرسشنامه ارزیابی سطح رضایتمندی کارکنان در شرکت

پرسشنامه ارزیابی سطح رضایتمندی کارکنان در شرکت پرسشنامه سنجش رضایت شغلی (JDI) پرسشنامه رضایتمندی پرسشنامه رضایتمندی کارکنان پرسشنامه سطح رضایتمندی کارکنان پرسشنامه سطح رضایتمندی کارکنان در شرکت پرسشنامه رضایت شغلی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی سطح رضایتمندی…

پرسشنامه تاثیر ادراک از عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی

پرسشنامه تاثیر ادراک از عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه عدالت سازمانی رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه تاثیر ادراک از عدالت سازمانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه تاثیر ادراک از عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی    …

پروپوزال ارزیابی تاثیر سبکهای تفکر و نگرشهای فرزند پروری مادر بر پیش بینی اضطراب فرزندان

پروپوزال ارزیابی تاثیر سبکهای تفکر و نگرشهای فرزند پروری مادر بر پیش بینی اضطراب فرزندان پروپوزال سبک های تفکر پروپوزال پیش بینی اضطراب فرزندان پروپوزال نگرش های فرزندپروری نگرش های فرزندپروری والدین سبک های تفکر والدین سبک های تفکر ناکارآمد…

دیدگاهها و نظریه های رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن

دیدگاهها و نظریه های رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن نظریه های رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی کارکنان نظریه های مربوط به رضایت شغلی نظریه های مختلف در مورد رضایت شغلی مدل ها و نظریه های رضایت شغلی…

بررسی عوامل موثر بر افت ولتاژها و ارزیابی ویژگیهای آنها

بررسی عوامل موثر بر افت ولتاژها و ارزیابی ویژگیهای آنها افت ولتاژ اتصالات ترانسفورماتور ویژگیهای افت ولتاژها مدلسازی ترانسفورماتور بررسی عوامل موثر بر افت ولتاژها و ارزیابی ویژگیهای آنها دانلود پایان نامه برق دانلود پایان نامه مهندسی برق رفتن به…

پرسشنامه بررسی تاثیر درک مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت و ابقاء مشتری

پرسشنامه بررسی تاثیر درک مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت و ابقاء مشتری پرسشنامه مسئولیت اجتماعی پرسشنامه رضایت مشتری پرسشنامه حفظ و بقای مشتری پرسشنامه مسئولیت اجتماعی شرکت پرسشنامه درک مسئولیت اجتماعی شرکت پرسشنامه تاثیر درک مسئولیت اجتماعی شرکت پرسشنامه تاثیر…

بررسی عوامل موثر بین سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در سازمان

بررسی عوامل موثر بین سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در سازمان عوامل موثر بین سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر بین سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در سازمان پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود…

معرفی کامل و جامع سازمان الف

معرفی کامل و جامع سازمان الف تشكیلات ستاد مركزی سازمان الف بررسی های جمعیت شناسی سازمان الف ویژگی ها و مشخصات بیانیه رسالت تكنیك ها و فن آوری های سازمان الف یانیه رسالت حوزه منابع انسانی ناجا سازمان الف بیانیه…

  • پاورپوینت تجزیه و تحلیل رنگ در معماری
  • پاورپوینت تجزیه و تحلیل رنگ در معماری پاورپوینت تجزیه و تحلیل رنگ در معماری پاورپوینت رنگ در معماری تحقیق رنگ در معماری ابعاد هر رنگ گام رنگ‌ها دسته بندی رنگها دمای رنگ رنگ‌های گرم رنگ‌های سرد رنگ های خنثی رنگ…

  • بررسی و اولویت بندی عوامل موفقیت مدیریت دانش در کتابخانه
  • بررسی و اولویت بندی عوامل موفقیت مدیریت دانش در کتابخانه مقاله مدیریت دانش مقاله استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش عوامل كلیدی اجرای موفق مدیریت دانش مقاله عوامل موثر استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در کتابخانه پیاده سازی…

  • پروژه پایگاه داده SQL Server - فروشگاه مواد غذایی
  • پروژه پایگاه داده SQL Server - فروشگاه مواد غذایی پروژه پایگاه دادهSQLفروشگاه مواد غذاییپروژه ترم آخرSQL SERVERکاردانیکارشناسی رفتن به سایت اصلی پروژه مقاطع كاردانی و کارشناسی كامپیوتر درس پایگاه داده SQL Server با عنوان فروشگاه مواد غذایی پایگاه داده فروشگاه…

  • بررسی اقتصاد روستایی با تاکید بر کشاورزی
  • بررسی اقتصاد روستایی با تاکید بر کشاورزی اقتصاد روستایی توسعه اقتصادی روستا عوامل موثر در اقتصاد روستایی نقش کشاورزی در اقتصاد روستا دانلود پایان نامه رشته کشاورزی بررسی اقتصاد روستایی با تاکید بر کشاورزی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان…

  • پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش
  • پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش دانلود رایگان پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش تدوین استراتژیهای مدیریت دانش تعریف دانش مديريت استراتژيک دانش برنامه ريزي استراتژيک مديريت دانش ارتباط مفاهیم مدیریت استراتژیک دانش مديريت دانش و مزيت…

  • بررسی فرآیند خط تولید و چیدمان کارخانه کاشی و سرامیک
  • بررسی فرآیند خط تولید و چیدمان کارخانه کاشی و سرامیک کاشی و سرامیک تولید کاشی و سرامیک فرآیند تولید کاشی و سرامیک چیدمان کارخانه کاشی و سرامیک دانلود پایان نامه تولید کاشی و سرامیک بررسی فرآیند خط تولید و چیدمان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شاخص های عملکردی بیمارستان
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شاخص های عملکردی بیمارستان مبانی نظری شاخص های عملکردی بیمارستان دانلود مبانی نظری شاخص های عملکردی بیمارستان پیشینه تحقیق شاخص های عملکردی بیمارستان ادبیات نظری شاخص های عملکردی بیمارستان فصل دوم پایان نامه شاخص های…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بسط برند
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بسط برند مبانی نظری بسط برند دانلود مبانی نظری بسط برند پیشینه تحقیق بسط برند ادبیات نظری بسط برند فصل دوم پایان نامه بسط برند مبانی نظری و پیشینه تحقیق بسط برند ادبیات و مبانی…

  • پرسشنامه عملکرد بازار فروشگاه های زنجیره ای با تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره
  • پرسشنامه عملکرد بازار فروشگاه های زنجیره ای با تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره پرسشنامه عملکرد بازار پرسشنامه عملکرد بازار فروشگاه های زنجیره ای اتکا پرسشنامه ارزیابی و تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر عملکرد بازار فروشگاه های زنجیره ای…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ساختار سازمانی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ساختار سازمانی مبانی نظری ساختار سازمانی پیشینه ساختار سازمانی پیشینه تحقیق ساختار سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی پیشینه پژوهش ساختار سازمانی ادبیات نظری تحقیق ساختار سازمانی دانلود مبانی نظری ساختار سازمانی دانلود…

  • ارزیابی و انتخاب بهترین تراکم بوته گندم دوروم برای حداكثر عملكرد در سطوح مختلف تنش کم آبی
  • ارزیابی و انتخاب بهترین تراکم بوته گندم دوروم برای حداكثر عملكرد در سطوح مختلف تنش کم آبی سطوح مختلف تنش کم آبی بهترین تراکم بوته گندم دوروم بهترین تراکم بوته گندم دوروم در تنش خشکی حداكثر عملكرد برداشت بوته گندم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه مبانی نظری احساس تعلق به مدرسه ادبیات نظری احساس تعلق به مدرسه چارچوب نظری احساس تعلق به مدرسه فصل دوم پایان نامه احساس تعلق به مدرسه دانلود مبانی نظری احساس تعلق…

  • مقاله رشته ادبیات فارسی با عنوان صورخیال در قصاید خاقانی شروانی
  • مقاله رشته ادبیات فارسی با عنوان صورخیال در قصاید خاقانی شروانی مقاله رشته ادبیات فارسی با عنوان صورخیال در قصاید خاقانی شروانی رشته ادبیات فارسی ادبیات فارسی خاقانی استعاره تشبیه کنایه مجاز همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه…

  • آنالیز کارخانه مقیاس کوچک جفت شده اکسایشی با فرایند متان
  • آنالیز کارخانه مقیاس کوچک جفت شده اکسایشی با فرایند متان آنالیز کارخانه مقیاس کوچک جفت شده اکسایشی با فرایند متان رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه اتیلن یک مواد شیمیایی با حجم تولید بالا در جهان است و آن جزء…

  • عوامل موثر بر تعهد سازمانی و نتایج و پیامدهای آن
  • عوامل موثر بر تعهد سازمانی و نتایج و پیامدهای آن عوامل موثر بر تعهد سازمانی عوامل موثر در تعهد سازمانی پیامدهای تعهد سازمانی نتایج و پیامدهای تعهد سازمانی بررسی عوامل موثر بر تعهد سازمانی کارکنان تعهد سازمانی کارکنان و عوامل…

  • تاثیر آرد سویا و دماهای متفاوت بر کیفیت طبخ ماکارونی
  • تاثیر آرد سویا و دماهای متفاوت بر کیفیت طبخ ماکارونی پایان نامه تولید ماکارونی پایان نامه کیفیت طبخ ماکارونی پایان نامه تکنولوژی تولید ماکارونی پایان نامه تاثیر آرد سویا بر کیفیت طبخ ماکارونی پایان نامه تاثیر دماهای متفاوت بر کیفیت…

  • پرسشنامه ارزیابی تطبیقی بستر زیرساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش
  • پرسشنامه ارزیابی تطبیقی بستر زیرساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه زیرساخت های مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان پرسشنامه زیرساختهای مورد نیاز پیاده سازی مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت…

  • جایگاه نظام سیاسى جمهورى اسلامى ایران در میان دو نظام ریاستى آمریکا و مجلس مدار انگلستان
  • جایگاه نظام سیاسى جمهورى اسلامى ایران در میان دو نظام ریاستى آمریکا و مجلس مدار انگلستان نظام سیاسى ایران نظام ریاستى آمریکا مجلس مدار انگلستان دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی جایگاه نظام سیاسى ایران دانلود مقالات کارشناسی ارشد…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری
  • پروپوزال و طرح تفصیلی بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری رضایت مشتری ارزش ویژه برند وفاداری به برند رابطه ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان رابطه وفاداری به برند و رضایت مشتریان رابطه…

  • توصیف محیط‌های متخلخل و بررسی معادلات حاکم بر آن
  • توصیف محیط‌های متخلخل و بررسی معادلات حاکم بر آن محیط متخلخل معادلات محیط متخلخل محیط جامد دارای تخلخل جریان سیال در محیط متخلخل انتقال حرارت در محیط متخلخل دانلود تحقیق توصیف محیط‌های متخلخل و بررسی معادلات حاکم بر آن رفتن…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *